zaterdag 20 oktober 2012

Snelweg naar Europees ministerie van financien.


Update 20 oktober 2012.

Het tijdschrift Apokalyps Nu! was net enkele dagen geleden op de deurmat gevallen. Op donderdagmiddag  18 oktober lees ik het artikel -Wat steekt er achter de europese crisis?- van Terry Boardman uit lente 2010 en nu dus in het nederlands vertaald en geplaatst in Apokalyps Nu! herfst 2012.
Donderdagavond vanuit mijn ooghoeken volg ik een beetje het NOS-journaal. Ik zie een animatie van een vrachtwagen met EU merktekenen rijden op een eenrichting snelweg zonder afslagen en aan het eind van het filmpje het verkeersbord, geen weg terug!
Toen viel opeens het kwartje, hier voltrekt zich precies wat Boardman schreef.



welke-weg-kiest-europa (voor ipad)

Op blz. 38 en ik citeer even:
De laatste fase in het integratieproces vereist een ministerie van financiën  dat centraal belastinggelden en een financieel beleid dwingend kan opleggen. Nu het filmpje boven spreekt boekdelen. Volgt u (alleen in de film dan) de verkeersborden.
Voor degenen die nog niet op Apokalyps Nu! geabonneerd zijn, hier is de engelse versie.



naar inhoudsopgave update

Geen opmerkingen:

Een reactie posten